• Trafik Kazası Danışma

Trafik Kazası Tazminatı Almak Ne Kadar Sürer

Trafik Kazası Tazminatı Almak Ne Kadar Sürer ve Mağdur Olmamak İçin Ne Yapmalıyız

Trafik kazalarında uzmanlaşmış bir avukat tarafından tazminatınızın alınması iki aşamalı ya da tek aşamalı olabilir. İlk aşama yani ilk tazminat, muhtemelen 1 ay içinde alınabilir. Ancak bu tazminat çoğu zaman yetersiz olacaktır. Trafik kazası mahkemesi ya da ilgili mercilerde dava açıldığında ikinci ve son tazminatı almak mümkün olabilecektir. Bu ise genelde 2 - 3 yıl sürebilmekteyken trafik kazası tazminat davalarında uzman olmuş avukatlar,  bu süreci 5 - 6 aya kadar indirebilmektedirler. Daha kısa sürede bir tazminat almak da mümkün olabilir ancak bu sizin tazminatınızı eksik almanıza neden olabilir. Yaralanmalarda bu süre, maluliyetin tespitinden, tespit edilebilir olmasından başlar.

Trafik Kazası Tazminatı Almak için ne yapmalıyım

Trafik kazası tazminatı almanız için aslında trafik sigortasına başvurmanız yeterli olmalıydı. Ancak maalesef sigorta şirketleri, ödememek ya da az ödemek ve geç ödemek için yetkili mercilerden mevzuat çıkartmakta ve durumu mağdur için daha da zorlaştırmaktadır. Kiracınızı tahliye etmek için ya da size araçla çarpan şoförü, araç sahibini dava etmek için kendisine dava öncesi başvurup bazı evrakı vermek mecburiyetiniz yok ama aynı kazada aracın sigorta şirketine dava açabilmeniz için bazı evrakı toplayıp sigorta şirketine verip bir süre beklemeniz gerekmektedir. Sigorta şirketleri bu gibi ayrıcalıklara sahip olmak için en son olarak, istediği düzenlemeyi kanun olmadan genel şartlar ile yaptırma hakkını bile elde etmiştir. Netice olarak trafik kazası tazminatınızı en kısa zamanda ve en yüksek meblağda almak için trafik kazalarında uzmanlaşmış, tecrübe sahibi olmuş bir avukata danışmanız ve trafik kazası avukatı diyebileceğimiz bir avukatı vekil kılmanız çok önemlidir. Aksi halde tazminatınızı muhtemelen eksik almanız söz konusu olabilecektir. Maalesef ülkemizde yasal anlamda bir branşlaşma ve uzmanlaşma mümkün olmadığı gibi uzman avukat demek de yasal değildir. Bu nedenle bir işin uzmanı avukat bulmak da kolay olmamaktadır.

Hizmet Bölgelerimiz